Leveransalternativ för din faktura

Du kan välja bland olika leveransalternativ för din faktura. Här listar vi alternativen för hur du kan få din faktura från oss.
Du hittar alltid dina fakturor på Mitt Konto på comviq.se och i appen. Fakturan finns att ladda ner i PDF-format under Betalningar så fort den har skapats.

Mejlfaktura

Det förvalda alternativet när du blir kund hos oss är att få din faktura via mejl. Fakturan skickas ut till den mejladress som du har registrerat. Vill du ändra mejladress? Det gör du lättast på Mitt Konto.

E-Faktura

Fakturan kommer i digital form direkt till din bank och det enda du behöver göra är att kontrollera och godkänna betalningen. Du beställer E-faktura via din internetbank. Du behöver uppge ditt kundnummer, det hittar du på din faktura alternativt på Mitt Konto under Betalning - Fakturor och klicka på en faktura (du måste alltså ha fått den första fakturan innan du kan se ditt kundnummer).

Pappersfaktura

Om du istället vill ha pappersfaktura ändrar du smidigt på Mitt Konto på comviq.se eller i appen. För pappersfaktura tillkommer en fakturaavgift på 39 kr/mån. Fakturan skickas till din folkbokföringsadress.
Via comviq.se:
  • Logga in på Mitt Konto.
  • Klicka på Betalning.
  • Klicka på Inställningar.
  • Klicka på Fakturautskick.
  • Klicka på Ändra.
  • Klicka på Faktura till mejladress (gratis) för det abonnemang/nummer som du vill byta till pappersfaktura.
  • Klicka på Pappersfaktura (39 kr/mån).
  • Klicka på Spara.
Via Comviq-appen:
  • Logga in i Comviq-appen.
  • Välj det abonnemang/nummer som du vill ändra fakturaleverans för.
  • Tryck på Kugghjulet (i övre högra hörnet).
  • Välj Fakturautskick.
  • Slå på Pappersfaktura.
Denna artikel innehållerMejlfakturaE-FakturaPappersfaktura
Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du vill ändra ditt mobilabonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i Comviq-appen under informationen på ditt abonnemang.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.