Glömt att betala faktura

Så här betalar du snabbast en obetald faktura och det här händer om du är väldigt sen med din betalning.

Har du glömt att betala din faktura behöver du betala den så fort som möjligt. Det snabbaste sättet att betala en sen faktura är att betala med kort eller Swish via Comviq-appen eller på Mitt Konto. Din betalning registreras direkt och ditt abonnemang börjar fungera som vanligt igen. Väljer du att betala fakturan via PlusGiro kan det ta 2-3 dagar innan vi får betalningen.

Vad händer om jag glömmer att betala min faktura?

Om din faktura inte är betald på förfallodagen påminner vi dig alltid via SMS. Kommer betalningen inte in efter det får du påminnelse via brev (vår påminnelseavgift är 60 kr) samt ytterligare SMS-påminnelser. Därefter stängs abonnemanget av och efter tre arbetsdagar skickas slutligen fakturan vidare till inkasso.

Avgiften läggs alltid på din faktura månaden efter du varit sen. Du kan alltid se status på din faktura inne på Mitt Konto eller i Comviq-appen.

Faktura hos inkasso

Om din faktura har skickats till inkasso måste du betala fakturan som du får från inkassobolaget, du ska alltså inte betala fakturan till oss. Ditt abonnemang öppnas när inkassobolaget har informerat oss om att fakturan är betald. Detta tar vanligtvis 3 arbetsdagar från din betalning.

Har du frågor kring en faktura som har skickats till inkasso behöver du kontakta inkassobolaget.

Har din faktura skickats till inkasso 2024-10-29 eller senare ska du kontakta Sergel Inkasso på 0771-77 55 00.

Har din faktura skickats till inkasso före 2024-10-29 ska du kontakta Alektum Group på 031-393 29 33.

Relaterade artiklarFakturaförklaring
Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.

Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.

Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.