Betalningsalternativ för din faktura
Information om våra olika alternativ för hur du kan betala din faktura.Autobetalning med betalkort
Autobetalning är ett smidigt sätt att betala dina fakturor. Du aktiverar tjänsten och registrerar ditt kort enkelt och säkert på Mitt Konto på comviq.se eller i appen. Betalningen görs sedan automatiskt varje månad. Läs mer om autobetalning.
Kontokort
På Mitt Konto och i Appen kan du enkelt betala din faktura med kontokort. Vi får in din betalning direkt, till skillnad från Plusgiro som kan ta 2-3 dagar. Råkar du vara sen med en faktura är betalning via Mitt Konto att rekommendera. På så sätt undviker du eventuella påminnelseavgift (60 kr).
Kom ihåg att du behöver aktivt gå in och betala fakturan varje månad. Om du vill att fakturan ska betalas automatiskt aktiverar du tjänsten Autobetalning.
Plusgiro
Plusgiro Plusgirobetalning görs via din bank. Du registrerar betalningen från ditt bankkonto och hittar all information om fakturan under betalning i Comviq-appen och på Mitt Konto. Tänk på att det kan ta 2-3 dagar från att du registrerat din betalning till att vi mottagit den.
E-Faktura
Fakturan kommer i digital form direkt till din bank och det enda du behöver göra är att kontrollera och godkänna betalningen. Du beställer E-faktura via din internetbank. Du behöver uppge ditt kundnummer, det hittar du på din faktura alternativt på Mitt Konto under Betalning - Fakturor och klicka på en faktura (du måste alltså ha fått den första fakturan innan du kan se ditt kundnummer).
Swish
Du kan betala din faktura via Swish, det gör du enkelt från Mitt Konto.
Autogiro
Just nu erbjuder vi inte autogiro, vi planerar att erbjuda det i framtiden. Tills dess kan du smidigt betala din faktura via autobetalning.
Vad behöver du hjälp med?
Välj en kategoriHåll koll på din surf
Vanliga frågor
Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.
Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.
SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.
Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.
Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.
Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.
Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.
Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.
Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.
Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.
Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.
Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.
Logga in på Mitt Konto
Betala dina fakturor
Se din surfförbrukning
Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer