Autobetalning

Information om hur du registrerar eller ändrar betalkort för autobetalning.

Tänk på att om du har E-Faktura aktiverat så behöver du först logga in på din internetbank och inaktivera E-Faktura innan du kan aktivera autobetalning.

Psst! Om du har Nordea som bank behöver du öppna ditt betalkort för internetköp undertiden som du registrerar kortet för autobetalning läs mer här: Ny rutin för internetköp hos Nordea.

Lägg till betalkort i Comviq-appen

Om du redan har ett betalkort inlagt kan du hoppa över dessa steg och gå direkt till Aktivera autobetalning i Comviq-appen.

  1. Logga in i Comviq-appen.

  2. Tryck på Betalning längst nere.

  3. Tryck på Inställningar (eller kugghjulet) längst upp till höger.

  4. Tryck på Mina betalkort.

  5. Tryck på Lägg till uppe till höger.

  6. Välj Debit eller Kredit.

  7. Fyll i dina kortuppgifter.

  8. Kryssa i Jag accepterar villkoren.

  9. Tryck på Spara kort (om du behöver godkänna registreringen med BankID så står det att det kommer dras 1 SEK, detta är bara en reservation som släpps när betalkortet är godkänt).

Nu kan du gå vidare till Aktivera autobetalning i Comviq-appen eller Ändra betalkort för autobetalning i Comviq-appen.

Aktivera autobetalning i Comviq-appen

  1. Logga in i Comviq-appen.

  2. Tryck på Betalning längst nere.

  3. Tryck på Inställningar (eller kugghjulet) längst upp till höger.

  4. Tryck på Autobetalning (om du har flera abonnemang på flera olika fakturor väljer du sedan vilket abonnemang du vill aktivera autobetalning på).

  5. Tryck på det betalkort du vill använda för autobetalning. Vill du använda ett annat kort än det som finns här så följ instruktionerna Lägg till betalkort i Comviq-appen och gå sedan tillbaka till den här guiden.

  6. Tryck på AKTIVERA AUTOBETALNING längst ner.

  7. Tryck på KLAR.

  8. Klart!

Ändra betalkort för autobetalning i Comviq-appen

Följ instruktionerna Lägg till betal kort i Comviq-appen för att lägga till ditt nya betalkort.

  1. Logga in i Comviq-appen.

  2. Tryck på Betalning längst nere.

  3. Tryck på Inställningar (eller kugghjulet) längst upp till höger.

  4. Tryck på Autobetalning (om du har flera abonnemang på flera olika fakturor väljer du sedan vilket abonnemang du vill ändra betalkortet på).

  5. Tryck på det betalkort du vill byta till. Vill du använda ett annat kort än det som finns här så följ instruktionerna Lägg till betalkort i Comviq-appen och gå sedan tillbaka till den här guiden.

  6. Tryck på BYT BETALKORT längst ner.

  7. Klart!

Lägg till betalkort via Mitt konto

Om du redan har ett betalkort inlagt kan du hoppa över dessa steg och gå direkt till Aktivera autobetalning via Mitt konto.

  1. Logga in på Mitt konto.

  2. Klicka på Betalningar.

  3. Klicka på Inställningar.

  4. Klicka på Lägg till kort längst ner.

  5. Välj Debit eller Kredit.

  6. Fyll i dina kortuppgifter.

  7. Kryssa i Jag accepterar villkoren.

  8. Tryck på Spara kort (om du behöver godkänna registreringen med BankID så står det att det kommer dras 1 SEK, detta är bara en reservation som släpps när betalkortet är godkänt).

Nu kan du gå vidare till Aktivera autobetalning via Mitt konto eller Ändra betalkort för autobetalning via Mitt konto.

Aktivera autobetalning via Mitt konto

  1. Logga in på Mitt konto.

  2. Klicka på Betalningar.

  3. Klicka på Inställningar.

  4. I rutan Autobetalning klickar du på Ändra ute till höger (om du har flera abonnemang på flera olika fakturor klickar du på Ändra på den rad som du vill aktivera autobetalning på).

  5. Klicka på Hantera kortbetalning.

  6. Klicka på det betalkort du vill använda. Vill du använda ett annat kort än det som finns här så följ instruktionerna Lägg till betalkort via Mitt konto och gå sedan tillbaka till den här guiden.

  7. Klicka på Aktivera autobetalning.

  8. Klart!

Ändra betalkort för autobetalning via Mitt konto

Följ instruktionerna Lägg till betalkort via Mitt konto för att lägga till ditt nya betalkort.

  1. Logga in på Mitt konto.

  2. Klicka på Betalningar.

  3. Klicka på Inställningar.

  4. I rutan Autobetalning klickar du på Ändra ute till höger (om du har flera abonnemang på flera olika fakturor klickar du på Ändra på den rad som du vill ändra betalkortet på).

  5. Klicka på Hantera kortbetalning.

  6. Klicka på det betalkort du vill använda. Vill du använda ett annat kort än det som finns här så följ instruktionerna Lägg till betalkort via Mitt konto och gå sedan tillbaka till den här guiden.

  7. Klicka på Byt kort.

  8. Klart!

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

Läs mer i den fullständiga prislistan för mobilabonnemang med fastpris.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Logga in på Mitt Konto

  • Betala dina fakturor
  • Se din surfförbrukning
  • Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer