Uppsägningstid
Vi på Comviq har ingen uppsägningstid på våra mobilabonnemang, du betalar bara för den innevarande fakturaperioden. I Comviq-appen eller på Mitt Konto kan du se din senaste faktura.
Exempel: Om den senaste fakturan avser en period till och med 14 mars (din faktura har fakturadatum 15 februari) och du meddelar oss uppsägningen senast den 14 mars så är det den sista fakturan du behöver betala. Meddelar du oss uppsägningen den 15 mars så kommer en ny faktura ha blivit skapad och du behöver då betala denna. Ditt fakturadatum hittar du på din faktura (se punkt 5 i Fakturaförklaring).
Bindningstid
Om du har köpt en mobil, och valt att delbetala, ihop med ditt abonnemang gäller en bindningstid på 24 månader. Du kan välja att avsluta abonnemanget till bindningstidens slut eller avsluta abonnemanget direkt mot en slutfaktura som avser resterande bindningstid.
Jag har kvar bindningstid på mitt abonnemang - kan jag förlänga den och köpa en ny mobil?
Ja, om du har mindre än en månad kvar på din bindningstid kan du förlänga ditt abonnemang och köpa en ny mobil med avbetalningsplan.
Jag har mer än en månad bindningstid kvar på min avbetalning - kan jag förlänga den och köpa en ny mobil?
Du har två val:
Vänta till att du har en månad kvar
Kontakta kundservice och be om en slutfaktura på din nuvarande avbetalningsplan. Be samtidigt om att få en förlängning. Din nästa faktura kommer då att innehålla slutkostnaden för ditt nuvarande abonnemang plus den eventuellt förhöjda avgiften för ditt nya abonnemang med mobiltelefon.
För mer information om just din bindningstid är det bara att logga in på Mitt Konto för mer information.
Vad händer om jag köper en ny mobil när jag har kvar delbetalningar på min tidigare mobil?
Har du kvar delbetalning på din förra mobil och beställer en ny mobil kommer du få två delbetalningar under perioden som är kvar.
Vad händer om jag säger upp mitt abonnemang men har kvar delbetalning på hårdvara?
Då får då en slutfaktura på resterande delbetalningar av hårdvaran.
Säga upp abonnemang eller delbetalning
För att säga upp ett abonnemang behöver du kontakta vår kundservice. Vi rekommenderar att du kontaktar oss via chatt eller telefon. Du kan även skicka in din uppsägning via mejl genom att fylla i formuläret här nedan.
Vi rekommenderar att du använder formuläret ovan för att göra din uppsägning via mejl, men du kan även mejla din uppsägning till info@comviq.com, via mejl kan du även meddela om du ångrar en beställning eller skicka in en reklamation.
Du hittar de regler som gäller vid uppsägning av abonnemang i Comviqs allmänna villkor.