Uppsägning av abonnemang
Så här gör du om du vill säga upp ditt abonnemang.Uppsägningstid
Vi på Comviq har ingen uppsägningstid på våra mobilabonnemang, du betalar bara för den innevarande fakturaperioden. I Comviq-appen eller på Mitt Konto kan du se din senaste faktura.
Exempel: Om den senaste fakturan avser en period till och med 14 mars (din faktura har fakturadatum 15 februari) och du meddelar oss uppsägningen senast den 14 mars så är det den sista fakturan du behöver betala. Meddelar du oss uppsägningen den 15 mars så kommer en ny faktura ha blivit skapad och du behöver då betala denna. Ditt fakturadatum hittar du på din faktura (se punkt 5 i Fakturaförklaring).
Bindningstid
Om du har köpt en mobil, och valt att delbetala, ihop med ditt abonnemang gäller en bindningstid på 24 månader. Du kan välja att avsluta abonnemanget till bindningstidens slut eller avsluta abonnemanget direkt mot en slutfaktura som avser resterande bindningstid.
Jag har kvar bindningstid på mitt abonnemang - kan jag förlänga den och köpa en ny mobil?
Ja, om du har mindre än en månad kvar på din bindningstid kan du förlänga ditt abonnemang och köpa en ny mobil med avbetalningsplan.
Jag har mer än en månad bindningstid kvar på min avbetalning - kan jag förlänga den och köpa en ny mobil?
Du har två val:
Vänta till att du har en månad kvar
Kontakta kundservice och be om en slutfaktura på din nuvarande avbetalningsplan. Be samtidigt om att få en förlängning. Din nästa faktura kommer då att innehålla slutkostnaden för ditt nuvarande abonnemang plus den eventuellt förhöjda avgiften för ditt nya abonnemang med mobiltelefon.
För mer information om just din bindningstid är det bara att logga in på Mitt Konto för mer information.
Vad händer om jag köper en ny mobil när jag har kvar delbetalningar på min tidigare mobil?
Har du kvar delbetalning på din förra mobil och beställer en ny mobil kommer du få två delbetalningar under perioden som är kvar.
Vad händer om jag säger upp mitt abonnemang men har kvar delbetalning på hårdvara?
Då får då en slutfaktura på resterande delbetalningar av hårdvaran.
Säga upp abonnemang eller delbetalning
För att säga upp ett abonnemang behöver du kontakta vår kundservice. Vi rekommenderar att du kontaktar oss via chatt eller telefon. Du kan även skicka in din uppsägning via mejl genom att fylla i formuläret här nedan.
Vi rekommenderar att du använder formuläret ovan för att göra din uppsägning via mejl, men du kan även mejla din uppsägning till info@comviq.com, via mejl kan du även meddela om du ångrar en beställning eller skicka in en reklamation.
Du hittar de regler som gäller vid uppsägning av abonnemang i Comviqs allmänna villkor.
Vad behöver du hjälp med?
Välj en kategoriHåll koll på din surf
Vanliga frågor
Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.
Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.
SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.
Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.
Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.
Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.
Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.
Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.
Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.
Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.
Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.
Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.
Logga in på Mitt Konto
Betala dina fakturor
Se din surfförbrukning
Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer