Beställa och aktivera ett ersättnings-SIM-kort

Om du har blivit av med ditt SIM-kort, eller behöver ett simkort i ett nytt format, så kan du beställa det här. Självklart får du behålla ditt gamla nummer.

Tips! Använd eSIM

De flesta mobiler idag har stöd för eSIM och behöver därför inte använda ett fysiskt SIM-kort. Har din mobil stöd för eSIM så rekommenderar vi att du beställer ett sånt istället. Läs mer om hur du gör här!

Fysiskt SIM-kort

Om din mobil inte har stöd för eSIM eller om du ändå behöver ett fysiskt SIM-kort kan du beställa ett ersättnings-SIM-kort via Mitt Konto eller Comviq-appen.Behöver du SIM-kortet direkt och du inte redan har beställt ett ersättnings-SIM-kort via Mitt Konto eller Comviq-appen kan du hämta ut ett ersättnings-SIM-kort hos Pressbyrån eller 7-Eleven mot en avgift på 25 kr.

Beställ fysiskt ersättnings-SIM-kort via Comviq-appen

Att beställa ett ersättnings-SIM via Comviq-appen är gratis och leveranstiden är 3 - 5 arbetsdagar.
  1. Öppna och logga in i Comviq-appen.
  2. Tryck på Översikt längst ner till vänster.
  3. Tryck på det mobilnummer som du vill beställa ett SIM-kort till.
  4. Tryck på kugghjulet uppe till höger.
  5. Skrolla ner och tryck på Beställ SIM, eSIM & spärra SIM.
  6. Välj SIM-kort.
  7. Tryck på BESTÄLL.
  8. Klart!
Vi skickar alltid ett trippel-SIM som passar alla mobiler och du behåller ditt gamla nummer.Ditt nya SIM-kort aktiveras automatiskt efter att du satt in det i din mobil. Har ditt nya SIM-kort inte kommit igång inom 15 minuter, prova att starta om mobilen. Om du inte sätter in det nya SIM-kortet i en mobil inom 30 dagar från att du fått det kommer det sluta att fungera, och du måste beställa ett nytt.

Beställ fysiskt ersättnings-SIM-kort via Mitt konto

Att beställa ett ersättnings-SIM via Mitt Konto är gratis och leveranstiden är 3 - 5 arbetsdagar.
  1. Logga in på Mitt Konto.
  2. Klicka på det mobilnummer som du vill beställa ett SIM-kort till.
  3. Skrolla ner och klicka på Hantera SIM.
  4. Klicka på Beställ nytt SIM, eSIM och spärra SIM.
  5. Välj SIM-kort.
  6. Klicka på BESTÄLL NYTT SIM.
  7. Klart!
Vi skickar alltid ett trippel-SIM som passar alla mobiler och du behåller ditt gamla nummer.Ditt nya SIM-kort aktiveras automatiskt efter att du satt in det i din mobil. Har ditt nya SIM-kort inte kommit igång inom 15 minuter, prova att starta om mobilen. Om du inte sätter in det nya SIM-kortet i en mobil inom 30 dagar från att du fått det kommer det sluta att fungera, och du måste beställa ett nytt.

Hämta ut ett ersättnings-SIM-kort hos Pressbyrån eller 7-Eleven (kostnad 25 kr)

För att du ska kunna hämta ut ett SIM-kort hos Pressbyrån eller 7-Eleven gäller följande:
  • Det kostar 25 kr.
  • Du har inte redan beställt ett ersättnings-SIM-kort via Mitt Konto eller Comviq-appen. Har du gjort det måste det kortet först levereras och aktiveras innan det går att beställa ett nytt ersättnings-SIM-korts.
  • Det är bara du som är registrerad på numret som kan hämta ut SIM-kortet.
  • Du måste ha med dig giltig legitimation/ID-kort.
Alla SIM-kort som finns hos Pressbyrån och 7-Eleven är trippel-SIM som passar alla mobiler. Du behåller ditt gamla nummer när du hämtar ut ett nytt SIM-kort hos ett ombud.Ditt nya SIM-kort aktiveras automatiskt efter att du startat om din mobil. Det kan ta upp till 15 minuter innan det är aktiverat.
Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du vill ändra ditt mobilabonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i Comviq-appen under informationen på ditt abonnemang.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.