Har du kvar bindningstid hos din nuvarande operatör?
Så här gör du om du vill flytta över ditt telefonnummer till Comviq men har kvar bindningstid hos en annan operatör.Om du vill flytta över ditt telefonnummer till Comviq men har kvar bindningstid på ditt abonnemang hos en annan operatör kan det hända att de inte godkänner flytten direkt.
Hur löser jag det här?
Enklast är om du börjar med att ta kontakt med den operatör du har idag och tar reda på hur lång tid det är kvar på din bindningstid. Du kan alltid, oavsett operatör, bli av med din bindningstid genom att be om en slutfaktura på de abonnemangsavgifter som återstår på ditt abonnemang. Glöm inte att berätta för din nuvarande operatör att ditt telefonnummer, efter att du betalat slutfakturan, ska lämnas öppet för flytt till en annan operatör.
När du har fixat med det här tar du kontakt med oss igen så hjälper vi dig med din nummerflytt.
Du når vår kundservice på telefonnummer: 0772-21 21 21
Vad behöver du hjälp med?
Välj en kategoriHåll koll på din surf
Vanliga frågor
Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.
Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.
SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.
Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.
Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.
Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.
Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.
Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.
Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.
Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.
Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.
Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.
Logga in på Mitt Konto
Betala dina fakturor
Se din surfförbrukning
Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer