Systemkrav för Comviq-appen

Snart så ökar vi systemkravet för att använda Comviq-appen. För iPhone kommer iOS version 15 eller nyare att krävas och för Android kommer version 8 eller nyare att krävas.

Om du har en mobil som inte längre får systemuppdateringar så är det rekommenderat att byta till en ny. Hos oss kan du alltid göra en bra deal, kolla in våra mobiler här!

Psst! Visste du att du även kan byta in din gamla mobil och få extra rabatt på din nya? Se hur mycket du kan få här!

Varför slutar ni stödja min enhet?

En gammal version av operativsystemet (iOS/Android) kan medföra kompatibilitets- och säkerhetsproblem (bland annat större risk att drabbas av virus och skadlig kod). För att fortsätta använda Comviq-appen och för din egen säkerhet behöver du uppdatera mobilens operativsystem eller byta till en nyare mobil.

Vilka versioner av iOS/Android slutar Comviq-appen att stödja?

Appen slutar att fungera på iOS 14 och äldre samt Android 7 och äldre.

Kan jag använda Mitt Konto trots att Comviq-appen slutat fungera för mig?

Ja, du kan fortfarande använda Mitt Konto för att administrera dina tjänster. Vi rekommenderar ändå att du, för din egen säkerhet, uppdaterar operativsystemet i din mobil eller byter till en nyare mobil.

Hur vet jag om jag påverkas/var kan jag se viken version av iOS/Android som jag har?

iPhone (iOS): Du kan kontrollera vilken version du har installerad samt uppdatera genom att gå till Inställningar > Allmänt > Programuppdatering. Tänk på att om du t ex har iOS 14.x installerad och behöver uppdatera så kan det stå att det inte finns någon uppdatering, men om du tittar längre ner på sidan så finns det en knapp som säger Uppgradera till iOS XX (om din iPhone kan uppgradera till en nyare version).

Samsung Galaxy (Android): För att kontrollera vilken version av Android som du har installerad går du till Inställningar > Om telefonen > Programvaruinformation.

För att uppdatera går du till Inställningar > Programuppdatering > Ladda ner och installera.

Google Pixel (Android): Du kan kontrollera vilken version du har installerad samt uppdatera genom att gå till Inställningar > System > Systemuppdatering.

Har du en annan Android-mobil så kan du säkert lista ut hur du gör enligt guiderna ovan då tillvägagångssättet brukar vara rätt lika.

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

Läs mer i den fullständiga prislistan för mobilabonnemang med fastpris.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.