Skador, öppet köp och ångerrätt
Hos Comviq har du alltid 14 dagars ångerrätt. Skulle din mobil vara skadad vid leverans tar du kontakt med kundservice så hjälper vi dig.Öppet köp och ångerrätt
Har du ångrat dig? Om du köper en vara eller tjänst av Comviq har du rätt att ångra dig om du meddelar Comviq inom 14 dagar från att du tagit emot varan. Läs mer om ångerrätten och hur du går tillväga här.
Skadat gods vid leverans
Om din vara är fysiskt skadad vid leverans eller om emballaget är trasigt och du vill reklamera din beställning behöver du kontakta Kundservice så fort som möjligt, dock senast 2 månader efter att du mottagit leveransen.
Skada på din mobil
Om din mobil inte fungerar efter att du har börjat använda den försök med dessa åtgärder:
Ladda din mobil i 20 minuter och testa sedan att starta om din mobil.
Gör en återställning av alla inställningar. Hur du gör för att återställa din mobil hittar du i manualen för din mobil.
Om du har en smartphone, uppgradera till den senaste programvaran. Instruktioner för hur du uppgraderar hittar du i din mobils manual.
Obs! Tänk på att säkerhetskopiera dina kontakter, bilder och annat du vill spara samt att plocka ut SIM-kortet. Ta av eventuellt mobilskal eller displayskydd innan du genomför ovan testar samt skickar in din mobiltelefon.
Om inget av ovanstående fungerar, registrerar du ett serviceärende genom att gå in på https://service.datrepair.de/comviq-reparation och följ instruktionerna. Tänk på att du kommer behöva ha tillgång till ditt kvitto för att kunna genomföra din anmälan!
Vad behöver du hjälp med?
Välj en kategoriHåll koll på din surf
Vanliga frågor
Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.
Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.
SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.
Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.
Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.
Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.
Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.
Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.
Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.
Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.
Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.
Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.
Logga in på Mitt Konto
Betala dina fakturor
Se din surfförbrukning
Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer