Top up
How to top-up your prepaid SIM card or add extra data to your mobile subscription.There are several ways you can do a refill and top up your number – prepaid SIM card or Mobile subscriptions.
Make a top up on Comviq.se
If you want to top up a Prepaid SIM card, make sure it is registered
Go to comviq.se/tanka
Enter the number you want to top up.
Select a price plan or data bucket of your choice
Choose payment Method: credit card or Swish
Enter your details and proceed
You will receive an SMS confirming that the top up has been completed
Keep in mind that it may take a little while for the top up to be processed!
Make a top up in the Comviq-app
If you haven't already, be sure to download the Comviq app! Then log in for smooth top ups.
Top up with a voucher
Follow the instructions on your voucher. If you want to top up someone else's number, you need to type in: 110value codethe phone number you want to top up # and then press to make the call. Example: 11011223344550761122345#
Top up at one of our dealers!
Visit one of our retailers, for example:
Pressbyrån,
ICA,
7-Eleven,
ATG-agents,
OKQ8
or Circle K.
Good to know
Extra data can be used within the EU and EES
All extra data that you buy can be used in the same way within the EU/EES, as at home in Sweden, as long as your price plan works in the specific country
Check your balance
You can check your balance by dialing: *111#
If you have added the number to My Account or using the app you can also see your balance there.
Vad behöver du hjälp med?
Välj en kategoriHåll koll på din surf
Vanliga frågor
Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.
Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.
SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.
Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.
Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.
Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.
Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.
Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.
Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.
Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.
Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.
Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.
Logga in på Mitt Konto
Betala dina fakturor
Se din surfförbrukning
Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer