Långsam hastighet
Kolla att det inte är en driftstörning i det mobila nätet i ditt område och att det finns mobiltäckning där din router står. Du ser enklast signalstyrkan på din mobila bredbandsrouter genom hur många lysdioder som lyser för signalstyrka 1 (svag signal) till 5 (mycket stark signal).
Om du har mobiltelefoni hos oss kan du också se på din mobiltelefon om den har täckning och hur många staplar som visar. Det är samma nät för det mobila bredbandet som för mobiltelefoni med Comviq SIM-kort (abonnemang och kontantkort).
Ingen uppkoppling alls
Om routern inte kopplar upp på det mobila nätet kolla att SIM-kortet är isatt rätt. Prova sen att starta om din router. Funkar inte det, gör en fabriksåterställning.
Fabriksåterställning av mobil router
Hitta återställningsknappen på din mobila router. När routern är på använd ett nålliknande föremål för att hålla återställningsknappen intryckt tills lampan för nätverksstatus börjar blinka (ca 5sek). Släpp upp knappen för att återställa den till fabriksinställningarna.
Glömt lösenordet till WiFi eller routerns inställningar?
Hitta återställningsknappen på din mobila router. Gör en fabriksåterställning genom att hålla knappen intryckt tills lampan för nätverksstatus börjar blinka. Prova sen att logga in med nätverkets standardnamn och lösenord, ofta utskrivet på routerns baksida.