Överlåta abonnemang

Vill du veta hur du kan överlåta ditt telefonabonnemang till någon annan? Så här gör du!
Hos Comviq är det möjligt att överlåta ett mobilabonnemang. Det innebär att du låter en annan person ta över ditt abonnemang, ihop med dina eventuella rabatter och återstående bindningstid. Befintlig e-faktura eller autodragning följer inte med till den som tar över abonnemanget.OBS! Försäkra dig om att du inte har några obetalda fakturor innan du gör överlåtelsen. Du hittar dina fakturor i Mitt konto.
Samma regler gäller för överlåtelse som när du tecknar ett nytt abonnemang
  • Personen som tar över abonnemanget behöver vara över 18 år
  • Det görs en kreditkontroll på den som tar över abonnemanget
  • Personen måste vara folkbokförd i Sverige

Överlåta digitalt:

För att överlåta ditt mobilabonnemang via webben följer du den här länken och fyller i den nödvändiga informationen.

Överlåta via blankett:

  1. Skriv ut överlåtelseblanketten.
  2. Fyll i alla efterfrågade uppgifter. Om det behövs ett nytt SIM-kort, ange detta på blanketten.
  3. Både du och den som övertar abonnemanget behöver skriva under blanketten.
  4. Märk kuvertet med ”Överlåtelse” och skicka det till Comviq, 106 66 Stockholm
Överlåtelsen är kostnadsfri och tar omkring 10 dagar från att vi mottagit överlåtelseblanketten. Du får ett SMS när överlåtelsen är klar!
Manualer och guiderÖverlåtelseblankett
Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.

Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.