SMS-inställningar

Har du problem att skicka och ta emot SMS? Testa om du kan få det att funka med något av de här stegen.

Behöver du hjälp med dina SMS-inställningar följer du stegen nedan.

  1. Kolla om det finns några driftsstörningar här.

  2. Se till att du har rätt meddelandecentralnummer. Detta ska vara +46707990001. Om numret inte stämmer lägger du in det på din mobil. Hur du gör detta beror på vilken telefonmodell du har. Se nedan instruktioner för olika telefontillverkare.

  3. Testa också att radera de meddelanden som ligger i utkorgen och starta därefter om mobilen. Ibland måste mobilen sättas i flygplansläge/offlineläge för att du ska kunna radera meddelanden.

Samsung

Om du inte kan skicka SMS behöver du se till att rätt meddelandecentralnummer är inlagt. Numret som ska finnas inlagt är +46707990001.

Alla Samsungtelefoner har olika inställningar. Vi kan därför inte förklara exakt hur du kontrollerar meddelandecentralnumret på just din mobil. Du kan dock testa med att klicka på ikonen för SMS, därefter på menyknappen och slutligen på inställningar. Bläddra tills du kommer till rubriken Meddelandecentral. Ta kontakt med din telefontillverkare om du inte hittar numret.

iPhone

Om du inte kan skicka SMS behöver du se till att rätt meddelandecentralnummer är inlagt. Numret som ska finnas inlagt är +46707990001.

För att kontrollera att numret i din iPhone stämmer kan du testa att knappa in #50057672# och trycka på lur. Om numret är fel knappar du in *50057672*46707990001# och trycker på lur.

HTC

Om du inte kan skicka SMS behöver du se till att rätt meddelandecentralnummer är inlagt. Numret som ska finnas inlagt är +46707990001. Det kan dock variera var du hittar detta i din HTC-telefon.

Du kan testa att gå in under Meddelanden > Inställningar > Textmeddelanden > Servicecenter. Ta kontakt med din telefontillverkare om du inte hittar numret.

Om du har kontantkort kolla att du har pengar på saldot. Detta gör du enkelt i appen eller genom att logga in här på comviq.se.

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

Läs mer i den fullständiga prislistan för mobilabonnemang med fastpris.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.