Skapa inlogg till Mitt Konto

Här skapar du ett eget inlogg till Mitt Konto hos Comviq. Enkelt, smidigt och tryggt!

Abonnemang

När du blir abonnemangskund hos oss skapar vi ett konto till dig automatiskt. Allt du behöver göra är att logga in med BankID så finns alla dina tjänster och produkter där.

Kontantkort

Om du registrerat ditt kontantkort med BankID så finns ditt konto redan där och väntar på dig. Om du inte registrerat ditt kontantkort med BankID så rekommenderar vi att du registrerar det på nytt. Har du inte BankID så kan du skapa ett begränsat konto med din mejladress.Så här skapar du ett konto med mejladress och lösenord:
  1. Skapa ett konto.
  2. Fyll i Mejladress, Lösenord och Verifiera Lösenord.
  3. Klicka på SKAPA NYTT KONTO.
  1. Skapa ett konto med mejladress och lösenord.
  2. Klicka på länken i bekräftelsemejlet och logga in
  3. Om din tjänst inte visas på Mitt Konto, välj "lägg till kontantkort". Säkerställ att SIM-kortet sitter i en enhet som kan ta emot SMS.
  4. Skriv in ditt mobil- eller surfnummer och klicka på skicka.
  5. Det skickas nu en kod via SMS till det nummer du har angett.
  6. Ange SMS-koden och klicka på spara
Obs!
När vi skapade ett konto till dig så skickade vi ut ett mejl med en bekräftelselänk. Om du har glömt att klicka på länken och den har slutat att fungera behöver du skapa ett nytt konto med samma mejladress som du angav vid din beställning.

Abonnemang

När du blir abonnemangskund hos oss skapar vi ett konto till dig automatiskt. Om du vill kan du skapa ett konto själv, följ bara instruktionerna nedan:
  1. Klicka på Mitt Konto.
  2. Ange ditt personnummer och verifiera dig med Mobilt BankID.
  3. Följ instruktionerna i de efterföljande stegen.
Ditt konto är nu skapat! Är du abonnemangskund hos oss kommer vi automatiskt att hämta in alla dina tjänster och produkter och lägga till dem på ditt konto.

Kontantkort

  1. Skapa ett konto med mejladress och lösenord.
  2. Klicka på länken i bekräftelsemejlet och logga in
  3. Om din tjänst inte visas på Mitt Konto, välj "lägg till kontantkort". Säkerställ att SIM-kortet sitter i en enhet som kan ta emot SMS.
  4. Skriv in ditt mobil- eller surfnummer och klicka på skicka.
  5. Det skickas nu en kod via SMS till det nummer du har angett.
  6. Ange SMS-koden och klicka på spara
Obs!
När vi skapade ett konto till dig så skickade vi ut ett mejl med en bekräftelselänk. Om du har glömt att klicka på länken och den har slutat att fungera behöver du skapa ett nytt konto med samma mejladress som du angav vid din beställning.
Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du vill ändra ditt mobilabonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i Comviq-appen under informationen på ditt abonnemang.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.