Är du abonnemangskund gå vidare till punkt 2. Om du har kontantkort, se då till att kontrollera om du har några pengar på kortet. Det gör du genom att trycka *111# lur.
Prova att starta om din telefon eller att sätta den i flygplansläge och sedan tillbaka igen. Det gör man för att telefonen ska uppdateras mot nätet.
Har du provat SIM-kortet i någon annan telefon och det fungerade då vet du att det är telefonen som är trasig och behöver lagas eller bytas ut. Läs mer här om du har en trasig telefon.
Har du någon PIN2 funktion aktiverad i telefonen? (Ex Nummerbegränsning eller fasta nummer.) Då behöver du ta bort den spärren och testa att ringa igen. Hur du tar bort din spärr vet tillverkaren av din telefon.
Kan du fortfarande inte ringa? Kontakta kundservice så hjälper vi dig.
Om du inte kan ringa
Håll koll på din surf
Vanliga frågor
Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.
Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.
Läs mer i den fullständiga prislistan för mobilabonnemang med fastpris.
SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.
Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.
Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.
Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.
Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.
Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.
Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.
Logga in på Mitt Konto
- Betala dina fakturor
- Se din surfförbrukning
- Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer