Mitt saldo

Om du vill hålla koll på ditt saldo hos Comviq så gör du det enkelt i vår app, på din mobil eller webben. Följ bara instruktionerna du hittar här.

Du kan se ditt saldo på Mitt Konto, i appen eller ringa kortnummer direkt från mobilen. Om du tankat nyligen så kan det vara en viss fördröjning innan du kan se ditt saldo. Testa med att logga in lite senare så hinner det uppdateras.

I vår app

  1. Om du inte har vår app sedan tidigare så kan du ladda ner den för iOS här och för Android här. Logga in för att se dina detaljer.

I Mitt Konto

  1. Logga in på Mitt Konto och där kommer du att kunna se ditt saldo.

  2. Om du inte har ett konto sedan tidigare så kan du enkelt skapa ett. Klicka bara på Mitt Konto och följ instruktionerna.

I din mobil

  1. Slå *111# sedan lur på din mobil. Du kommer då få upp en rad alternativ att välja mellan för att kunna se ditt saldo.

  2. Ring 211 från din mobiltelefon och lyssna på ditt saldo samt giltighetstid för din prisplan.

Varför kan jag inte inte ringa även fast jag har ett saldo?

När du surfar med din telefon så reserveras pengar på ditt saldo, det kan ta ett tag för denna reservationen att släppa. Om du tillfälligt stänger av alla funktioner i din telefon som använder mobildata och startar om din telefon så kommer du att kunna ringa igen.

Varför syns inte mitt saldo när jag har tankat?

Ibland kan det ta ett tag för systemen att uppdatera all nödvändig information.

  • Kontrollera först så att pengarna har dragits från ditt bankkonto.

  • Om du har tankat via comviq.se kan det ta upp till 30 minuter innan saldot visas.

  • Om du har tankat via din internetbank kan det ta upp till 24 timmar innan saldot visas.

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.

Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.

Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.