På Mitt konto kan du låsa upp din mobil om den är operatörslåst av Comviq. Du hittar tjänsten i vänstermenyn och klickar sedan på "Lås upp mobil".Inga av våra mobiler är operatörslåsta. Är telefonen inte köpt av Comviq och det är ett Comviqkort du sätter i mobilen så behöver du vända dig till den operatör som du har köpt mobilen av för att beställa en upplåsningskod så att du kan låsa upp din telefon.
Att tänka på!
För att vi ska kunna låsa upp din mobil, försäkra dig om att följande punkter stämmer in på din mobil:
Mobilen är köpt via Comviq
iPhone-mobil köptes före 2013-11-13 (mobiler köpta efter det datumet är inte operatörslåsta)
Övriga mobiler köpta efter 2014-05-01 låses upp kostnadsfritt men ska generellt inte vara låsta på någon operatör
Du har ett abonnemang/kontantkort hos Comviq
Du kan tillhandahålla din telefons IMEI-nummer (*#06#)