Nummerflytt

Flytta ditt nummer till Comviq

Flytta ditt nummer till Comviq

Har du valt att flytta med ditt nuvarande nummer från en annan operatör får du ett nytt SIM-kort från Comviq. Du får ett SMS med information om när din nummerflytt sker. SIM-kortet aktiveras automatiskt samtidigt som nummerflytten går igenom. Allt du behöver göra är att byta SIM-kort när det är dags.

Har du fått avslag att flytta ditt nummer?

Vid abonnemang gäller: Om du fått avslag på att flytta ditt nummer kommer du få ett SMS och din order kommer automatiskt att makuleras. Du behöver sedan kontakta din nuvarande operatör och lösa orsaken till den nekade porteringen. När det är gjort kan du lägga en ny order eller kontakta vår kundservice.

Vid kontantkort gäller: Om du fått avslag på att flytta ditt nummer kommer du få ett SMS med information om det. Vi kommer att göra ett nytt försök efter 4 dagar - under den tiden behöver du lösa anledningen till att du blivit nekad. Om det nya försöket också blir nekat kommer du få ett nytt SMS och ordern kommer att makuleras automatiskt.

Flytta nummer från ett annat personnummer

Om du försöker göra en nummerflytt till Comviq under ett annat personnummer än vad som är registrerat på telefonnumret kommer din nuvarande operatör inte att godkänna flytten.

Hur löser jag det här?

Börja med att ta kontakt med din nuvarande operatör för att kolla upp vem det är som står som ägare till ditt mobilabonnemang och därmed också kan överlåta rättigheterna till det. När det här är ordnat kan du ta kontakt med oss igen så hjälper vi dig med nummerflytten.

Tänk på!

Även om du inte har någon bindningstid hos din nuvarande operatör har befintliga abonnemang vanligtvis en månads uppsägningstid. Det kan innebära att du får en sista faktura från din tidigare operatör i form av uppsägningstid.

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

Läs mer i den fullständiga prislistan för mobilabonnemang med fastpris.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.