Kom igång som ny abonnemangskund

Att komma igång med ett abonnemang hos Comviq är superenkelt. Vill du ändå ha hjälp så kan du följa vår kom igång-guide som går igenom vartenda steg.

Det är viktigt för oss att du trivs som kund hos Comviq. Därför har vi slagit våra kloka huvuden ihop och snickrat ihop en briljant Kom igång-guide som hjälper dig hela vägen till din första faktura.

1. Kolla status på din leverans

Du kan enkelt följa din leverans och se status på den direkt här på comviq.se och i Mitt Konto. Har du redan fått din leverans? Fortsätt då till steg 2.

Läs mer om leveranstiden

2. Kom igång med ditt SIM-kort

Vi skickar alltid ut ett trippel-SIM som passar alla tänkbara mobiler, gamla som nya. Du trycker enkelt ut den storlek som passar just din mobil. Spara de andra delarna, de kan komma till användning om du någon gång behöver byta mobil.

Har du valt ett eSIM är det lite olika steg som du behöver ta, beroende på vilken mobil du har.

Läs mer om vad som gäller för din mobil här

3. Kom igång med Mitt Konto och ladda ner Comviq-appen

När du beställer ett mobilabonnemang hos oss på Comviq skapar vi automatiskt ett konto för dig. Logga in med BankID på Mitt Konto eller ladda ner Comviq-appen för att se dina produkter och tjänster.

Där kan du se hur mycket surf du har kvar, ändra inställningar, betala fakturor, skaffa nytt SIM ställa in maxpris och mycket mer.

Läs mer om vår app

4. Aktivering av ditt nya SIM-kort

Nummerflytt från en annan operatör?

Aktivering av det nya SIM-kortet sker automatiskt 10 dagar efter din beställning.

Valt ett nytt nummer?

Ditt SIM-kort aktiveras automatiskt när du sätter in det i enheten.

Läs mer om nummerflytt här

5. Betala din första faktura

När din faktura har skapats skickar vi ut ett SMS till dig. Då kan du snabbt och enkelt betala den via Mitt Konto eller appen i mobilen. Vi stödjer betalning med både Swish och kontokort. När betalningen har genomförts skickar vi ett SMS till dig och bekräftar att den är klar!

Läs mer om våra olika betalsätt

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

Läs mer i den fullständiga prislistan för mobilabonnemang med fastpris.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.