Hur byter jag abonnemang?
Har du redan ett abonnemang hos oss men vill ändra mängden surf som ingår så gör du det enklast inne i Mitt Konto eller i vår app. Har du ingen bindningstid (som vi aldrig om du bara skaffar ett abonnemang) kan du upp- och nedgradera ditt abonnemang när du vill.
Har du däremot köpt en mobil på avbetalning, tillsammans med ett abonnemang, kan du inte nedgradera ditt abonnemang under bindningstiden. Du kan däremot uppgradera abonnemanget och skulle du sen vilja gå tillbaka till abonnemanget du tecknade från början går det givetvis bra.
Får jag behålla mitt nummer när jag byter abonnemang?
Ja, självklart! Har du ett befintligt abonnemang hos oss får du alltid behålla ditt nummer oavsett om du ändrar vilken typ av abonnemang du har.
Vad gäller vid byte från kontantkort till abonnemang?
Har du ett kontantkort hos Comviq och vill ändra det till ett abonnemang så gör det enkelt inne i Mitt Konto. Du kan även teckna ett nytt abonnemang och välja “behåll nummer” i vår webbshop - då kommer ditt kontantkortsnummer att föras över till ditt nya abonnemang. Har du BankID kan du även välja att behålla ditt nuvarande SIM-kort vid byte från kontantkort till abonnemang.
Byta från annan operatör till Comviq
Har du en annan operatör och vill byta till Comviq? Då är det bara att teckna ett nytt abonnemang i vår webbshop och välja “behåll nummer” - ditt nummer kommer då att flyttas med till Comviq.
Vad gäller om jag har bindningstid kvar hos min nuvarande operatör?
Om du har bindningstid kvar hos din nuvarande operatör kommer du först behöva göra en slutbetalning hos din nuvarande operatör - annars kommer inte nummerflytten till Comviq att gå igenom.
Jag har ett befintlig abonnemang men vill flytta över ett nummer från en annan operatör
Har du ett abonnemang hos Comviq men vill ersätta telefonnumret med ett annat nummer, som du har hos en annan operatör, så behöver du kontakta vår kundservice. De kan hjälpa dig!