Byt abonnemang eller operatör till Comviq

Har du ett abonnemang hos oss men behöver mer surf? Eller har du en annan operatör och undrar hur man gör för att byta till Comviq? Här kommer vi gå igenom allt du behöver veta.

Hur byter jag abonnemang?

Har du redan ett abonnemang hos oss men vill ändra mängden surf som ingår så gör du det enklast inne i Mitt Konto eller i vår app. Har du ingen bindningstid (som vi aldrig om du bara skaffar ett abonnemang) kan du upp- och nedgradera ditt abonnemang när du vill.

Har du däremot köpt en mobil på avbetalning, tillsammans med ett abonnemang, kan du inte nedgradera ditt abonnemang under bindningstiden. Du kan däremot uppgradera abonnemanget och skulle du sen vilja gå tillbaka till abonnemanget du tecknade från början går det givetvis bra.

Får jag behålla mitt nummer när jag byter abonnemang?

Ja, självklart! Har du ett befintligt abonnemang hos oss får du alltid behålla ditt nummer oavsett om du ändrar vilken typ av abonnemang du har.

Vad gäller vid byte från kontantkort till abonnemang?

Har du ett kontantkort hos Comviq och vill ändra det till ett abonnemang så gör det enkelt inne i Mitt Konto. Du kan även teckna ett nytt abonnemang och välja “behåll nummer” i vår webbshop - då kommer ditt kontantkortsnummer att föras över till ditt nya abonnemang. Har du BankID kan du även välja att behålla ditt nuvarande SIM-kort vid byte från kontantkort till abonnemang.

Byta från annan operatör till Comviq

Har du en annan operatör och vill byta till Comviq? Då är det bara att teckna ett nytt abonnemang i vår webbshop och välja “behåll nummer” - ditt nummer kommer då att flyttas med till Comviq.

Vad gäller om jag har bindningstid kvar hos min nuvarande operatör?

Om du har bindningstid kvar hos din nuvarande operatör kommer du först behöva göra en slutbetalning hos din nuvarande operatör - annars kommer inte nummerflytten till Comviq att gå igenom.

Jag har ett befintlig abonnemang men vill flytta över ett nummer från en annan operatör

Har du ett abonnemang hos Comviq men vill ersätta telefonnumret med ett annat nummer, som du har hos en annan operatör, så behöver du kontakta vår kundservice. De kan hjälpa dig!

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

Läs mer i den fullständiga prislistan för mobilabonnemang med fastpris.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.